Tuesday, September 27, 2011

eMIND™

Penyelesaian Minda Anda

eMIND™ MC Square

eMIND™ MC Square adalah alat kesihatan berteknologi tinggi yang membantu untuk meningkatkan tahap penumpuan serta merehatkan minda anda bergantung pada pilihan anda. Produk ini direka untuk membantu mengurangkan tekanan, meningkatkan penumpuan dan membuatkan anda tenang dan boleh digunakan sebagai bantuan pembelajaran.

eMIND™ MC Square adalah alat terdiri daripada peralatan mata yang memindahkan cahaya memancar danpemain bunyi yang memainkan bunyi serasi bergantung pada pemilihan anda. Cahaya dan sistem bunyi revolusi direka untuk mengurangkan tekanan dan meningkatkan memori percakapan, pembelajaran dan perhatian anda.

Ia direka khas secara kukuh, ergonomik dan amat selesa apabila digunakan. Peralatan mata dan pemain bunyi saling melengkapi antara satu sama lain tetapi boleh juga digunakan secara berasingan.

Gelombang-gelombang Otak

Otak manusia memberikan getaran yang berbeza (diukur dengan frekuensi) bergantung pada aktiviti yang berlaku pada otak, dan melalui ketenangan atau keaktifan seseorang itu. Getaran ini dipanggil gelombang otak dan ia seperti cap jari aktiviti di dalam otak.

Gelombang OtakFrekuensiAktiviti
Beta13 – 30 HzTumpuan tinggi & cergas (keadaan sedar biasa).
Keadaan tegang memerlukan perhatian anda yang tinggi.
Alpha8 – 12 HzCergas tetapi tenang.
Minda tenang; fikiran sedar.
Theta4 – 7 HzMengantuk (peringkat awal tidur & berfikir dengan dalam)
Keadaan seperti bermimpi atau fikiran daripada fikiran
separa sedar timbul.
Delta1 – 3 HzTidur nyenyak.
Minda berehat, terpendam.

eMIND™ MC Square menggunakan Perangsang Visual Audio melalui bunyi yang di segerak dan irama ringan untuk mempengaruhi aktiviti otak. Produk ini mempunyai 6 program terbina dalam untuk membantu anda menggunakan aktiviti otak yang anda mahu.

Penyelidikan Bebas

Alat eMIND™ MC Square telah diselidik oleh:

Pakar Neuropsychologi Joseph I. Tracy, Ph.D, associate professor of Neurology and Radiology, Jefferson Medical College of Thomas Jefferson University, and Director, Cognitive Neuroscience and Brain Imaging Laboratory Thomas Jefferson University Hospital, and Michael R. Sperling, MD, Baldwin Keyes Professor & Vice Chairman for Clinical Affairs di Jefferson Medical College, and Director of the Thomas Jefferson Comprehensive Epilepsy Center, Department of Neurology.

Artikel yang diterbitkan pada bulan Ogos dalam Kel. 3, No. 2 isu 2007 Jurnal Antarabangsa Teknologi Pembelajaran, "A test of the efficacy of the MC Square device for improving verbal memory, learning and attention," menerangkan penyelidikan mereka seperti di bawah;

..hipotesis utama adalah selepas latihan dengan MC Square anda akan mendapati ada peningkatan memori lisan, pembelajaran perhubungan, memori kerja dan perhatian/penumpuan. Keputusan menunjukkan peningkatan statistik yang boleh dipercayai terhadap ukuran perhatian/tumpuan, ujian Digit Span Forwards, selepas latihan MC Square tersebut. Data menunjukkan bahawa alat MC Square menyediakan peningkatan sederhana dalam keupayaan untuk memberi fokus, mengurus dan melaporkan maklumat untuk tempoh yang pendek.

Bunyi Alam Semula Jadi

Pemain bunyi eMIND™ MC Square telah diprogramkan dengan bunyi yang menenangkan daripada alam semula jadi. Ia direka untuk menenangkan anda dan untuk mewujudkan atmosfera tenang yang anda mahu.

Berikut adalah beberapa bunyi di dalam alat pemain bunyi eMIND™ MC Square:

BunyiKesan
Deruan ombakBunyi deruan ombak yang tenang, berirama memberikan anda sensasi aman dan tenang. Deruan ombak juga mengingatkan pada salah satu tempat percutian yang tenang dan aman.
Bunyian hutanBurung dan bunyi tiupan angin adalah bunyi merdu yang memberikan anda suasana yang menenangkan dan bebas tekanan.

Ciri-ciri Utama

Ciri-Ciri Utama eMIND™ MC Square:

  • Padat (55mm) dan sangat ringan (24 gram)
  • Selesa untuk disangkutkan di leher
  • Pengendalian sekali sentuhan yang mudah
  • Rekaan elegan dan bergaya

Faedah-faedah Utama

Faedah-faedah utama eMIND™ MC Square:

Ketengangan

Alat eMIND™ MC Square adalah penghilang tekanan yang hebat! Ia telah terbukti secara saintifik untuk mengurangkan banyak tekanan serta membantu anda bertenang dan membolehkan anda menjadi kreatif dalam segala aktiviti yang anda lakukan.
Penumpuan

Dengan memilih program yang sewajarnya, anda boleh mencapai tumpuan tahap tinggi untuk membantu anda fokus terhadap tugasan atau aktiviti yang diberikan. Tahap tumpuan yang dipertingkatkan ini bermaksud bahawa kerja anda dapat diselesaikan dengan pantas dan dengan kesilapan yang minimum. Ia juga berguna untuk pelajar yang membuat
persiapan untuk peperiksaan besar. Alat eMIND™ MC Square adalah bantuan pembelajaran hebat yang menetapkan minda anda untuk memberi tumpuan dengan lebih baik dan meningkatkan pengekalan memori anda.
Tidur Nyenyak

Tidur nyenyak yang aman dan tenang boleh dinikmati dengan menggunakan eMIND™ MC Square hanya apabila anda bersedia untuk tidur. Ia akan membuatkan anda rasa cergas dan cerdas keesokan hari dan bersedia untuk menghadapi apa sahaja tugasan dan cabaran hari anda.

No comments:

Post a Comment

-:My Personality:-

 

Copyright 2010 All Rights Reserved DevilM@yCry by ナスルン